Sivut

29. maaliskuuta 2016

Hieman tarkemmin ratsastuksesta

Olen jo aiemmin kertonut teille ratsastuksesta omana harrastuksenani. Nyt kuitenkin kirjoitan siitä vielä hieman tarkemmin. Miten päädyin tuohon lajiin? Mikä on saanut minut jatkamaan sitä näin kauan?
   Päädyin ratsastukseen vasta pitkän polun kautta. Jo lapsena rakastin eläimiä, etenkin koiria, todella paljon. Siksi olin hyvin onnellinen, saadessani omistaa ihanan koiran. Valitettavasti tuo onni särkyi pian, sillä jouduin luopumaan tuosta uudesta ystävästäni, jonka olin vasta saanut. Silti olin jo ehtinyt kiintyä suloiseen koiranpentuuni. Aikanaan minulla oli myös toinen koira, josta myös jouduin luopumaan.
   Tuon toisen koiran aikana minulla alkoi esiintyä allergiaoireita. Siksi emme uskaltaneet enää kolmatta koiraa ottaa, mikä näin jälkikäteen ajatellen oli viisasta.
   Tuosta koirasta luopumisen jälkeen ajatus ratsastamisesta alkoi oikeasti kiinnostaa minua. Kävin eräällä tallilla ja sain ratsastaa. Myöhemmin ilmoittauduin toiselle tallille tunneille ja siten minusta alettiin tehdä ratsastajaa.
   Alussa ratsastaminen oli jännittävää, mutta samalla mahtavaa. Se oli täysin uutta minulle. Nautin hevosten seurasta ja uusien asioden oppimisesta. Viikkottaista ratsastustuntia odotettiin koko viikko ja automatka tallille tuntui kestävän vuosikausia. Innollani ei ollut rajoja.
    Jostakin syystä - en oikeastaan muista enää tuota syytä - pidin kuitenkin tauon ratsastuksesta noin puolen vuoden jälkeen. Seuraavan kerran aloitin ratsastamaan vasta muuton jälkeen. Ja tähän päivään asti olen ratsastanut säännöllisesti.

   Siinä oli hieman siitä, kuinka päädyin ratsastuksen pariin. Toinen kysymys, jonka alussa mainitsin oli "Mikä on saanut minut jatkamaan sitä näin kauan?". 
   Tätä kysymystä mietitään usein, sillä monesti kuulee, kuinka ratsastajat lopettavat. Minulla on kuitenkin ollut mahdollisuus jatkaa sitä, ja olen halunnut jatkaa. Olen nähnyt, kuinka olen itse kehittynyt siinä ja oppinut todella paljon. Ratsastaessa saan myös olla eläinten kanssa ja harjoittaa sellaisia lihaksia, joiden harjoittaminen muuten olisi hyvin vaikeaa. Siksi minulla ei ole aikomustakaan lopettaa tuota harrastusta, paitsi jos se ei ole joskus mahdollista.


Hauskaa viikon alkua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti